Privacy Policy & AVG

donderdag 24 mei 2018

Privacy Statement TielkenHR
Uw privacy is van groot belang voor TielkenHR. Graag informeren wij u dan ook via deze Privacy Policy over de manier waarop wij omgaan met het verzamelen van informatie. Door gebruik te maken van de website gaat u akkoord met de voorwaarden die staan omschreven in het volgende document:

Privacy Policy
De wijze waarop wij omgaan met het verzamelen van persoonsgegevens wordt beschreven in dit document:

  • * Welke gegevens wij verzamelen
  • * Hoe en wanneer we persoonsgegevens verzamelen
  • * Waarom we persoonsgegevens verzamelen
  • * Met wie wij persoonsgegevens delen
  • * Hoe lang wij persoonsgegevens bewaren
  • * Hoe u uw persoonsgegevens kan inzien en/of kan verwijderen
  • * Overige zaken
  • * Privacy statement Website
  • * Disclaimer
  • Welke persoonsgegevens verzamelen wij?
    We verwerken de minimaal benodigde persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van onze dienstverlening. Aanvullende gegevens kunnen soms wenselijk zijn om de dienstverlening beter te kunnen afstemmen op jouw specifieke wensen. Onderstaand, en in het vervolg van dit document, benoemen wij per doelgroep (kandidaten, klanten en bezoekers) ons privacy beleid.

    Wij verzamelen de volgende gegevens:
    Van kandidaten & interim professionals:

    • Publieke profiel informatie van social media en openbare bronnen. Denk bijvoorbeeld aan Linkedin, FaceBook en andere publieke databronnen. NAW gegevens, e-mail adres, telefoonnummer en andere contactgegevens.
    • Geboortedatum alleen als die in uw CV is opgenomen.
    • Curriculum vitae (CV), informatie van uw werkervaring en informatie over opleidingen, trainingen, stages, voor zover door uzelf verschaft.
    • Gegevens over korte termijn beschikbaarheid en verlof voor zover dit relevant is.
    • Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van uw geschiktheid als potentiele kandidaat voor een vacature. Bijvoorbeeld salaris (indicaties), informatie uit interviews, eventuele referenties en getuigschriften. Alle informatie die wij van u verzamelen wordt altijd op vrijwillige basis verstrekt.
    • TielkenHR legt nooit bijzondere persoonsgegevens vast tenzij dit (alsnog) wettelijk wordt verplicht. Met ‘bijzondere persoonsgegevens’ wordt bedoeld gegevens over ras, godsdienst of levensovertuiging, politieke gezindheid, gezondheid, seksuele geaardheid, lidmaatschap vakvereniging, strafrechtelijke persoonsgegevens en/of persoonsgegevens over onrechtmatig gedrag.
    • Aanvullend: op het moment dat een (interim) professional in loondienst of in opdracht voor of met TielkenHR gaat werken:
      • Gegevens gerelateerd aan de administratie en-of personeelsadministratie; NAW gegevens, vaststelling identiteit, diploma’s, indien nodig BSN nummer.
      • Eventueel BTW nummer, adres en vestigingsplaats, vaststelling identiteit, indien nodig werkvergunning, timesheets en inkomende en uitgaande factuur details.
      • Daarnaast verwerken wij soms voor onze opdrachtgevers gegevens in het kader van een pre-employment screening (PES). Specifiek voor deze screening kunnen gegevens worden gevraagd zoals Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en opleidingsverklaringen. Verstrekking van deze gegevens is altijd op vrijwillige basis.

      • Van zakelijke relaties:
        • Naam, adres, werkplaats gegevens, e-mail adres, telefoonnummer, functie.
        • Contactmomenten en afspraken.

        • Van bezoekers van onze website:
          Met betrekking tot bezoekers van onze website die zich inschrijven voor onze commerciële nieuwsbrief, een van de whitepapers of publicatie toegestuurd willen krijgen of onze vacature-nieuwsbrieven willen ontvangen:
          • Voornaam, achternaam en e-mailadres.

          • Hoe en wanneer verzamelen wij persoonsgegevens?
            Met betrekking tot kandidaten & interim professionals:
            • Wij verzamelen persoonsgegevens vanaf het moment dat gegevens worden achtergelaten op onze website(s) via directe inschrijving of via reacties op extern geplaatste vacature uitingen en/of als u uzelf op andere wijze bij ons aanmeldt (om gebruik te maken van onze dienstverlening).
            • Wij verzamelen gegevens vanaf het moment dat digitaal of persoonlijk contact wordt gezocht met onze vestigingen en/of recruitment professionals.
            • Wij verzamelen gegevens als een van onze professionals actief contact zoekt met externe kandidaten. Wij zullen dan altijd om toestemming vragen jouw gegevens te mogen bewaren.
            • De persoonsgegevens worden ontvangen en verwerkt door onze professionals of automatisch verwerkt indien iemand zich zelfstandig aanmeldt op een van onze nieuwsbrieven.

            • Met betrekking tot zakelijke relaties:
              Contactgegevens van medewerkers van opdrachtgevers, leveranciers en elke andere instantie waarmee wij een zakelijke relatie onderhouden:
              • Wij verzamelen persoonsgegevens vanaf het moment dat er gegevens worden achtergelaten op onze website via directe inschrijving en/of als u uzelf op andere wijze aanmeldt (om gebruik te maken van onze dienstverlening).
              • Wij verzamelen gegevens als een onze professionals actief contact zoekt met relaties.
              • De persoonsgegevens worden ontvangen en verwerkt door onze professionals of automatisch verwerkt indien iemand zich zelfstandig aanmeldt op een van onze nieuwsbrieven.

              • Met betrekking tot bezoekers van onze website:
                Wij verzamelen persoonsgegevens vanaf het moment dat er gegevens worden achtergelaten op onze website in relatie tot onze nieuwsbrieven, whitepapers of vacature-abonnementen.

                Waarom verzamelen wij persoonsgegevens?

                Kandidaten en interim professionals:
                Wij verzamelen en verwerken gegevens uitsluitend voor de uitvoering van recruitment diensten, waaronder arbeidsbemiddeling (werving- en selectie, executive search, interim opdrachten) en recruitment projecten die wij uitvoeren onder de bedrijfsnaam of merknaam van onze opdrachtgevers. Meer specifiek worden persoonsgegevens verzameld en verwerkt:
                • Voor bemiddelings-doeleinden: ter beoordeling van geschiktheid en beschikbaarheid in verband met bemiddeling naar vast of tijdelijk werk of opdracht.
                • Om u aanbiedingen te kunnen doen en/of informatie te kunnen verstrekken over onze dienstverlening en andere activiteiten die hiermee direct samenhangen.
                • Bij het tot stand komen en het onderhouden van een bemiddelingsrelatie.
                • Voor de uitvoering van een deugdelijke administratie en de nakoming van wet- en regelgeving zoals identificatie, arbeidswetgeving, fiscale- en sociale zekerheidswetgeving.
                • Voor managementdoeleinden zoals interne managementinformatie, het uitoefenen van audits en controle en voor kwaliteitsdoeleinden zoals het uitvoeren van recruitment rapportages en sourcing rapportages aan klanten.

                • Zakelijke relaties:
                  • Om aanbiedingen te kunnen doen en/of informatie te kunnen verstrekken over onze diensten en andere activiteiten die hiermee direct samenhangen.
                  • Bij het tot stand komen en het onderhouden van een zakelijke relatie.
                  • Om een opdracht te kunnen vastleggen in een overeenkomst met de opdrachtgever en de overeenkomst met de opdrachtgever te onderhouden en na te komen.
                  • Voor de uitvoering van een deugdelijke administratie en vastlegging en opvolging van afspraken.

                  • Voor bezoekers van onze website:
                    • Wij verzamelen enkel de gegevens van bezoekers die zelf kenbaar hebben gemaakt dat te willen. Deze gegevens zijn bedoeld om een persoon aan te kunnen spreken met zijn voor en achternaam en het e-mailadres is nodig om (vacature-)nieuwsbrieven en/of whitepapers te kunnen toesturen.
                    • Met wie kunnen wij uw persoonsgegevens delen?

                      • TielkenHR kan uw persoonsgegevens doorgeven aan onze opdrachtgevers. Uw persoonsgegevens kunnen in beperkte gevallen worden doorgegeven buiten Nederland als onze opdrachtgever aldaar is gevestigd.
                      • TielkenHR deelt persoonsgegevens in alle gevallen waarin wij hiertoe worden wettelijk worden verplicht.
                      • TielkenHR kan uw persoonsgegevens doorgeven aan andere TielkenHR collega´s en eventuele onderaannemers die namens ons diensten verlenen of opdrachten uitvoeren voor de hier genoemde dienstverlening of diensten leveren ter ondersteuning van onze bedrijfsvoering.
                      • Hoe lang bewaren wij uw gegevens eigenlijk?

                        Kandidaten en interim professionals:
                        Algemeen: als u toestemming heeft gegeven voor het bewaren van uw gegevens dan werken wij standaard met een bewaartermijn van 12 maanden, gerekend vanaf de datum waarop u toestemming heeft verleend.

                        Bemiddelingsrelatie: in geval van een ‘bemiddelingsrelatie’ bewaren wij uw gegevens 24 maanden vanaf het moment waarop het bemiddelingsproces met een opdrachtgever eindigt, dit onafhankelijk van het eindresultaat. Start u een interim opdracht of tijdelijke inzet dan bewaren wij uw gegevens 24 maanden na einde van uw opdracht. De financiële data die hieraan verbonden zijn kennen een wettelijke bewaartermijn van 7 jaar.

                        Voor prospects en klanten:
                        • Gegevens van medewerkers van prospect-klanten worden 12 maanden bewaard.
                        • Gegevens van medewerkers van klanten: deze worden bewaard gedurende een periode van 5 jaar nadat de laatste opdracht is afgerond, dit om een zorgvuldige nazorg te kunnen leveren.

                        • Voor bezoekers van onze website:
                          • Als u toestemming heeft gegeven voor het bewaren van uw gegevens voor het ontvangen van een publicatie of whitepaper dan werken wij standaard met een bewaartermijn van 12 maanden.
                          • Als u uzelf hebt ingeschreven voor onze (vacature)nieuwsbrief loopt deze inschrijving door totdat u deze zelf opzegt.

                          • Kunt u uw persoonsgegevens inzien, aanvullen of verwijderen?

                            U kunt altijd verzoeken inzage te krijgen in de gegevens die wij van u bewaren. U kunt desgewenst gegevens wijzigen. Ook kunt u ons vragen uw gegevens te verwijderen. Als u dit wenst dan kun u contact opnemen via privacy@tielkenhr.nl. Verzoekt u ons uw gegevens te verwijderen dan sturen wij u hiervan uiteraard een bevestiging per email waarin de datum van verwijdering zal zijn opgenomen. Wij verwijderen al uw gegevens uiterlijk binnen 4 weken na ontvangst van uw verzoek, tenzij verwerking nodig is voor het nakomen van een wettelijke plicht, onderbouwing van een rechtsvordering of een andere grond uit de AVG.

                            Overige zaken:

                            Beveiliging TielkenHR doet er alles aan om uw persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Als gegevens worden verstrekt aan gegevensbewerkers die namens TielkenHR diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is TielkenHR met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.

                            Vragen, opmerkingen, klachten of (vermoeden) datalek.

                            Heeft u ideeën, aanvullingen, klachten over privacy-bescherming of hebt u andere vragen hierover dan kunt u deze direct richten aan privacy@tielkenhr.nl.

                            Wijzigingen.

                            TielkenHR behoudt zich het recht voor deze Privacy Policy aan te passen. Deze aanpassingen zullen op onze website bekend worden gemaakt. Indien u na de aanpassing gebruik blijft maken van de website zal de aangepaste Privacy Policy op dit gebruik van toepassing zijn.

                            Privacy statement Website

                            TielkenHR verzamelt en verwerkt gegevens over bezoekers van deze website voor de bedrijfsvoering en om website statistieken te kunnen ontwikkelen en/of bijwerken. Met deze informatie verbeteren wij de kwaliteit van onze website.
                            • Artikel 1: Algemeen De website www.tielkenhr.nl is eigendom van TielkenHR. TielkenHR houdt zich aan de wettelijke voorschriften met betrekking tot de bescherming persoonsgegevens. Deze privacyverklaring bevat informatie over de doeleinden die TielkenHR bij de verwerking van uw persoonsgegevens nastreeft, over het gebruik van cookies en over de wijze waarop u uw rechten ten aanzien van uw persoonsgegevens kunt uitoefenen.
                            • Artikel 2: Gegevensverwerking TielkenHR verzamelt en verwerkt gegevens van bezoekers van deze website ten behoeve van haar bedrijfsvoering, voor verzameling van websitestatistieken en voor advertentiedoeleinden. TielkenHR zal de door u verstrekte persoonlijke informatie nooit doorverkopen, verhuren of op andere wijze gegevens verstrekken aan derden, behalve aan derden die worden ingeschakeld om de door u aangevraagde informatie te leveren; indien TielkenHR hier wettelijk toe wordt verplicht.
                            • Artikel 3: Cookies TielkenHR maakt op haar website gebruik van Cookies. Cookies zijn kleine bestandjes die door uw browser op de harde schijf van uw computer worden opgeslagen. Cookies geven ons inzicht in het gebruik van deze website, met inbegrip van uw schermresolutie, browserinstellingen, de bezochte pagina’s, vorige en volgende websites en de duur van een gebruikerssessie. De informatie die een cookie opslaat, is niet gekoppeld aan uw naam, adres en/of e-mailadres. Indien TielkenHR met behulp van cookies persoonsgegevens verzamelt, worden die verwerkt volgens bepalingen in ons privacy statement.

                            • Toelichting gebruik cookies:
                              Cookies kunnen worden geplaatst voor TielkenHR en door derden waarmee TielkenHR samenwerkt. TielkenHR maakt gebruik van verschillende soorten cookies, hieronder een overzicht:
                              - Functionele cookies
                              Functionele cookies slaan informatie op over de keuzes die bezoekers op onze website maken en zorgen ervoor dat het gebruik van de website bij een volgend bezoek vergemakkelijkt (bijvoorbeeld door de inloggegevens te onthouden).
                              - Webstatistieken cookies
                              TielkenHR verzamelt informatie over hoe bezoekers onze website gebruiken. Deze informatie wordt gemeten met behulp van Google Analytics en stelt TielkenHR in staat om informatie op de website nog beter af te stemmen op de behoeften van bezoekers. De gegevens worden anoniem verzameld en voor geen ander doel gebruikt dan voor verbetering van de website. De verzamelde gegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld.
                              - Advertentie- of targetingcookies
                              TielkenHR plaatst cookies op deze website waarmee het surfgedrag van bezoekers wordt gemeten. Met behulp van deze informatie wordt onder andere gemeten of een reclamecampagne relevant is voor een specifieke doelgroep. Tevens is het met deze cookies mogelijk om het aanbod op deze website of op websites van derden af te stemmen op het surfgedrag en de interesses van bezoekers. Deze cookies kunnen bovendien worden gebruikt om het aantal keren dat een advertentie wordt getoond te beperken.
                              - Verwijzing naar derden
                              TielkenHR maakt op haar website gebruik van links en knoppen die verwijzen naar websites van derde partijen. Zoals de netwerkdiensten FaceBook, Twitter, LinkedIn en Google+. Op het moment dat een bezoeker op een dergelijke link of knop klikt, verlaat hij de website van TielkenHR en is het cookiegebruik van de derde partij van toepassing.
                              - Afmelden
                              Bij een bezoek aan www.tielkenhr.nl wordt gevraagd akkoord te gaan dat TielkenHR cookies op jouw apparaat plaatst. Indien u niet wilt dat TielkenHR cookies op uw apparaat plaatst, kunt u de cookie-instellingen van uw browser wijzigen. Let erop dat u de instellingen apart voor elke browser en apparaat die u gebruikt moet aanpassen. Hoe u de instellingen kunnen aanpassen, verschilt per browser. Raadpleeg indien nodig de helpfunctie van uw browser.
                            • Artikel 4: Websites van derden Deze privacyverklaring is niet van toepassing op alle websites van derden die door middel van links met deze website zijn verbonden.
                            • Artikel 5: Aanpassingen privacy statement Wij behouden ons het recht voor dit privacy statement aan te passen. Eventuele wijzigingen zullen op deze website worden gepubliceerd.
                            • Artikel 6: Vragen en informatie Als u vragen heeft over de manier waarop TielkenHR met jouw persoonlijke gegevens omgaat of u wilt dat wij uw persoonlijke gegevens wijzigen of verwijderen, dan kun u contact met ons opnemen via: e-mail: privacy@tielkenhr.nl.
                            • Disclaimer

                              • E-mail. U kunt ons onder meer bereiken via de e-mail. Het transport van e-mailberichten is echter nooit 100% veilig. Door vertrouwelijke en / of gevoelige informatie zonder encryptie via de e-mail naar ons te versturen, accepteert u het risico dat deze informatie voor derden kenbaar wordt.
                              • Garanties. TielkenHR biedt de informatie op deze website aan als een vorm van dienstverlening voor haar cliënten en de internetgemeenschap. Hoewel wij de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij de samenstelling van de op deze website verstrekte informatie, kunnen wij niet garanderen dat deze informatie altijd volledig, juist of compleet is. Evenmin garanderen wij dat het gebruik ervan leidt tot de juiste resultaten of dat de informatie geschikt is voor specifieke doeleinden.
                              • Aansprakelijkheid. Wij kunnen niet garanderen dat het gebruik van de informatie op deze website geen inbreuk maakt op de rechten van derden. In geen geval is TielkenHR en/of werknemers, aansprakelijk voor welke schade dan ook, direct of indirect, die op enige wijze ontstaat door en / of voortvloeit uit het gebruik van de (informatie op de) website.
                              • Hyperlinks. Een aantal hyperlinks op deze website leidt naar websites die door derden worden onderhouden, waarover TielkenHR geen zeggenschap heeft. TielkenHR geeft geen enkele garantie met betrekking tot de juistheid of volledigheid van de informatie op deze websites. De aanwezigheid van hyperlinks naar websites van derden betekent niet dat wij de inhoud daarvan sponsoren of onderschrijven.
                              • Wijzigingen. De informatie op deze website kan op elk moment door ons worden gewijzigd. We zijn echter niet verplicht om de informatie op de website actueel te houden. Indien u naar aanleiding van de informatie op de website vragen hebt, kunt u vanzelfsprekend altijd contact met ons opnemen.
                              • Heeft u suggesties, klachten, of vragen over onze Privacy Policy? Stuur een e-mail naar privacy@tielkenhr.nl